19 dec. 2011

vintervackert...

Vintervackert Skrea - Falkenberg,
mitt absoluta sommarparadis. En kall lite vilsen söndag mitt i december, 4:e advent och snart är julen här. Vi har spenderat dagen i Varberg, först lasarettet och svärmor sedan lite julshopping i stan. Inte så många människor faktiskt... trodde nog att det skulle vara alldeles fullt och omöjligt. Kanske är det så att andra är lite mer förutseende än vad jag är och kanske planerar de lite också.Några klappar fick vi handlat ialla fall så det kändes ganska bra.
Skulle vi orka åka vidare till Falkenberg nu då, vi måste ju kolla till stugan efter alla höstens och vinterns regn och stormar. SJÄLVKLART åkte vi till Falkenberg. Efter en hamburgare på Burger King och en runda på Elgiganten, Davids och Moorebutiken så for vi mot andra sommarstaden för dagen, Falkenberg.  

Vilken fantastisk himmel som mötte oss i Skrea. Vi stannade till vid Strandbaden och bokstavligen sprang ner mot havet och där blev vi stående en stund för att njuta av härligheten...








Konstigt att det kan vara en vecka kvar när vi redan tänder det fjärde ljuset, mamma!? Ja, visst kan jag hålla med om det och att det känns lite konstigt. Men tur för mig att det är några dagar kvar. Jag har några julgåvor kvar innan jag är helt nöjd. Vi for så småningom hemåt och närmare kvällen var vi åter hemma...
Lite planerig inför veckan som kommer...
Granen sätts in och kläs på tisdagen.
Julavslutning i skolan och sedan godistillverkning. I år blir det Mozartkulor, polkachoklad och lakritskolor med havssalt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar