27 dec. 2011

Lite mer Jul hemma hos oss...

Här kommer vår lille tomtefar som bara måste stå på baktrappan och lysa vägen med sin lykta...

Denna lilla speldosa fick Nils när han var ett år och den tas fram varje år sedan dess. Det lilla dansande paret snurrar runt i en hiskelig fart efter musiken som spelar.. När nils var liten fick jag gömma undan nalleparet för Nils smaskade och stoppade det i munnen...
MEN nu för tiden så putsar vi isbanan och så får nallarna dansa ifred.

En helt fantastiskt liten tomtefamilj i tovad ull med stickade luvor...  Det började med mor och far som jag köpte eller fick, detta kommer jag inte riktigt ihåg faktiskt, för många år sedan av hantverkaren och god väns mamma, Majken Ljungberg från Uddebo. Kattis mamma Majken gick bort i år och därför känns de ännu mer kära och viktiga för mig i år. De små nissarna köpte jag till, en och en, ett bra tag efter det att tomeparet flyttat in. Hela familjen står år efter år på gamlamormor Annas Skänk i vardagsrummet.

Ibland måste man ta en paus i julstöket, även jag, så därför hände det i advent att mannen och jag delade en Julöl lite då och då...Gott!
och så blev det lite julgodis eller ganska mycket faktiskt... Här ser du mina "fantastiskt" goda Lakritskolor med choklad och flingsalt...

 och detta blev senare Leilas "Rocky road" när vi hittaade mörk choklad i affären. Den hade tagit slut...
Mums fillibabba!
/nettan - Nettis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar