4 dec. 2011

Älskade mormorsrutor

Nu är det virkade rutor som gäller - jag gjorde en halsduk till mig själv av mina första rutor. Den blev lite kul faktiskt... olika färger och flätor längsmed istället för frans på kortsidorna.Ganska smart det där med flätor faktiskt... behöver inte fästa så många trådar då. Nu har jag gjort en halsduk på beställning till min älskade lillasyster och ännu en halsduk är precis idag färdiggjord till en av "fotbollsmammorna".
Det krävs många rutor...


 Bermudakvadraten - en rund blomma i mitten som blir en kvadrat tillslut... 
Beskrivning; Kerstin Arvelind, Allas 8/06

 De andra rutorna - klassiska mormorsrutor som den gråa ovan...


Jag virkar i ett garn som heter Freja, svarta Fåret 100% acryl.  "Kliar" INTE runt halsen och finns i många
olika färger

Så här ser vår soffa allt som oftast ut - Syrrans halsduk börjar ta form!

 Här är den - färdig! Det blev en och annan liten extra blomma på rutorna oxå, rockade loss lite med virknålen.

Här kommer Fotbollsmammans halsduk... Innebandymamma är hon oxå, just det! Hon har inte hämtat den ännu... Spännande!

/Nettan-nettis 

1 kommentar:

  1. Jag blir så fascinerad av dina skapelser! HUR har du tålamodet att tillverka alla dessa rutor?? Så fina!

    SvaraRadera