31 dec. 2011

Gott Nytt År...

Gott Nytt År, kära vänner!

Nu är vi där igen - Det är Nyårsafton! Det är dags att summera det gångna året. Jag brukar bli lite eftertänksam så här vid årets absoluta slutpunkt. Ett litet uns av Vemod kryper sig på och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det. Det är ju inte så att jag är ledsen för året som gått, utan kanske för att det är slutet på något som jag vet om och början på något Nytt som jag inte vet något om...
hm... MEN nu vänder vi snart blad och kör vidare.
Jag låter mig inte sitta några längre stunder för mig själv och fundera, det brukar sällan leda till något gott!
ett litet fyrverkeri... 


Nyårsafton är väl annars lite som vilken vanlig lördag som helst. Eller kanske inte...
MEN jag har gjort den klassiska tvättstugerundan med sortering av smutstvätt, plockat ur och hängt upp en tvätt och lagt in ytterligare en i maskinen. (detta kanske jag ska sluta med till nästa år, lördagstvättningen...?)
Jag har röjt lite allmänt och plockat, fixat i köket, bäddat, planerat dagen  mm.mm.mm. (Kanske lite mer struktur till nästa år...?)
Ja,ja,ja nu var jag ju där igen! Löften och förhoppningar, förändringar och bättringar... Lite svårt att låta bli, lite av mitt , och säkert många andras dilemma, så här på Nyårsafton. Det blir lätt att man går och funderar på saker som man kan förbättra...

Varför inte bara fundera och känna sig nöjd och låta sig fortsätta med det in i det nya året. Vara lite tacksam, men kanske dra ner lite på krav och måsten..
Så får det bli! Va bra, tänk vad mycket tid jag kommer att få över till lilla mej... Hurra hurra!!!

Gott Nytt år Älskade vänner och alla som jag känner
/Nettan - nettis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar