1 apr. 2012

1 mila halsduken - VÄRLDSREKORDFÖRSÖK...

Ja, så var det ju. Vi ska ju slå ett världsrekord genom att sticka en 1milahalsduk...
Kan väl inte vara så himla svårt, bara vi är tillräckligt många.
Så om DU, ja just DU, läser denna blogg så sätt fart och sticka eller skicka garn till mig så stickar jag. Garnet ska vara till stickor 5



Detta är första biten, en kaskad i rosa, hua!! Ni vet rosa, är inte min "favvofärg" MEN just därför så passar det ju att skänka bort... Jag mönstrade till det lite på min bit MEN, det behövs absolut inte ju... Bara jag som tycker det är roligare att sticka då.
 100cm och så är halsduken dubbelvikt när jag mäter = 200cm
= 2 meter
Ja då så, det rosa garnet är slut och jag tar tag i ett nytt, denna gången blir det marinblått och lite "Ljungrosa".. får se hur lång bit nummer 2 blir...

Lycka till ni andra nu, vi hjälps väl åt, eller?!?

Ha det gott 
/Nettan - nettis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar