1 apr. 2012

Ja det är våren, det är våren som har kommit tillbaka igen...




Jag blir sååå glad och känner mig aldrig eller i alla fall sällan... 
så härlig och tillfreds i själen som när jag promenerar och känner våren svepa in. Vinden, solen, kvittret och allt som spirar.det går inte riktigt att återberätta eller visa i andra hand det måste bara upplevas. Här, en eftermiddag vid 
Öresjöns strand.


Denna tid på året är den absolut bästa, tycker jag.
vidare, promenaden sträcker sig och jag går i ett ganska snabbt tempo MEN jag kan inte låta bli att stanna till, det är ju så vackert!

Solen skiner som om det var dess sista chans, bländande och kisande...
 Sov du lilla vide ung, än så är det vinter... Neej nu är det dags att vakna! Ser du, känner du så lena och mjuka kissekatterna är! Vinter - ja nordanvinden under gårdagen var hemsk så lite vinter finns det nog kvar.


 Inga musöron på denna björk ännu Men...snart så!
Vågar inte klippa rosorna ännu på ett tag.

mer vatten, vatten och vatten MEN ännu ingen mört... tror jag!


Detta var en riktig "nergrottning" i supervåren - Blev väl lite avskräckt efter gårdagen...vi stod ute och tittade på Nils fotbollsmatch med en förskräckligt kall nordan i ryggen...

Men det kan bara bli bättre, eller hur
Ha det bäst
/Nettan - nettis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar