20 mars 2012

den längsta halsduken i världen...

... och jag ska vara med och skapa den, hihi.
Inte så fantastiskt, märkligt kanske tänker ni MEN jag känner att detta kan bli något bra.
Jag tittade på Nyhetsmorgon en dag i förra veckan och blev nyfiken på några tjejer från Umeå som skulle försöka slå världsrekord i halsduksstickning. Men de behövde hjälp!


hm, tänkte jag, detta kan jag göra! sticka kan jag! check
                                    garn har jag! check
                                   stickor nr: 5 har jag! check


Så nu skippar vi strumpstickningen på ett tag och koncentrerar oss på halsdukar...
Det bästa med hela grejen är att när rekordet är fixat och halsduken uppvisad så tas halsduken isär och det görs filtar, babyfiltar och annat smått och gott utav den. Och det lär ju bli en hel del filtar och sköna saker. Detta ska då skickas till ett barnhem i Ryssland. läs mer på länken så får du se...
http://blogg.vk.se/Velilasstickblogg/2012/03/13/klockan-1430-ringde-min-telefon-642689/#kommentar-186983

Så nu kör vi... låt stickorna fara och garnet flyga...


Nettan - Nettis


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar