24 nov. 2011

lite närmare advent...

har jag kommit igång då... Med adventspysslet,lite mys i köket. "Polkagrisgardinerna" på plats och den lilla stjärnan som alltid hänger i köket är uppe.


 

1:a, 2:a, 3:e och 4:e Advent, vilka siffror ska jag använda nu då? Typiskt mig att köpa mer än ett sett med siffror. De stansade siffrorna köpte jobbarkompisen Annas man åt mig - Skickebud. han var i Torestorp på svanefors textil och handlade. de fyra lite mer sirliga siffrorna köpte jag själv i ginkalunda...

Dessa fantastiska kakburkar köpte jag också  på Brygghuset,Ginkalunda... kanske ska de fyllas med något. Struvor, pepparkakor, godis eller något annat vackert. Just nu ligger det div. smått och gott i sång som kan förgylla Adventstiden.

Ja, ganska nöjder är jag väl efter kvällens bestyr, Julrosen på plats och clementiner inköpta så denna första adventshelgen är räddad...Kanske IKEA imorgon, får väl se hur det blir med det
god natt/ nettan- nettis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar