4 nov. 2011

Fritid - Jobb

Det är kanske inte så ofta jag umgås med mina arbetskamrater på fritiden...Vi får nog av varandra på arbetstid!!! Nej nu skojade jag MEN, ett litet uns av sanning är det. Som pedagog(100%) i barngrupp på förskola är det många sociala kontakter varje dag och man, iallafall jag, känner mig ganska osocial och trött efter jobbet.
Känns lite tråkigt ibland faktiskt. vill egentligen så mycket mer MEN ja, ja, nog om det! När det blir av, att vi umgås, så har vi jättekul och härligt tillsammans. Igår var vi på en teaterföreställning i lilla Kinna, här hemma i Mark.
Marks Teatergrup gav ISBJÖRNARNA av Jonas Gardell...
Det var en fantastisk föreställning där vi åskådare fick sitta med inne i själva vardagsrummet och fick följa historien på nära håll. Det var en tragisk men samtidigt komisk berättelse. väldigt "Gardellsk". Pjäsen handlade om helt vanliga människor som träffas i ett helt vanligt svenskt hem och har problem som inte alls är ovanliga. -Jonas Svenbe, regissör
Kan kännas svårt att skratta åt så tragiska saker som en bitter mor som offrat allt för sina barn...och barnens känslor inför detta...
Pizzan före teaterföreställningen var inte dum den heller...
Härlig föreställning ... grattis,Marks teatergrupp!
http://www.markteater.nu/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar