23 nov. 2011

Förskolläraren - pedagogen

 


Jag gjorde det, jag skrev faktiskt vad jag tyckte om aktuella och framtida besparingar inom barnomsorgen...
Vi kan inte dra in mer. Vi vill bedriva en pedagogisk verksamhet där alla barn blir sedda, får plats och ges tid... dessutom vill vi ju att de utvecklas, lär sig och mår bra också. Jag Är förskollärare för att jag älskar det jag gör, MEN jag vill inte dra ner mina krav, förväntningar eller förhoppningar för då kan jag likaväl göra något annat... jag blir både arg och ledsen när politiker talar om att vi måste vara flexibla och föränderliga... dessa ord är ju vårt förnamn och våra stöttestenar... alla pedagoger som arbetar med barn är både FLEXIBLA och FÖRÄNDERLIGA... VAR är POLITIKERNA NÅGONSTANS NÄR VI UTFÖR VÅRT DAGLIGA ARBETE, DE VET JU INTE VAD DE TALAR OM...hua!!!


        
    
 Ojsan nu blev detta oxå en liten novell som heter duga... det var kanske inte riktigt meningen men jag blir så trött på alla besparingar och alla stackars människor som får lida... Undra just om vi får några pengar till pepparkaksdeg och adventsljus???

bilderna på alla härliga ungar hittade jag på Google, bilder Förskolebarn.../ Nettan-nettis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar