31 aug. 2012

Nytt intresse... virka med trikåtrasor

Virka matta av redan "uttjänta", slitna och tråkiga t-shirtar...


Nu är det dags för nåt nytt, eller?!? Ja, jag har kanske att göra så att det räcker till ändå, MEN detta var något som jag fastnade för. Återanvända, återbruka, skapa nytt av gammalt. Det är inget fel i att skänka kläder som man inte vill ha längre eller "Gud förbjude" har växt ur... fast man är 46 år... Underligt! det är nog kanske bara jag som upplevt det MEN hur som helst.

Och nu är det ju så att jag blivit för LITEN för vissa plagg och det är en ännu MER UNDERLIG KÄNSLA... Härligt! Grattis till MIG!

jag skriver ju som jag tjatar... Hua! men men... Nu till mattan och de uttjänta slitna t-shirtarna...



 En hel hoper med gamla slitna och urtråkiga T-shirtar... ska klippas  i remsor


Här är det en av alla Hanatorps Camping - T-shirtarna som råkar illa ut... Eller INTE (tror nog att pappa, som en gång arrenderade och drev Hanatorps Camping blir glad av att kanske få en ny badrumsmatta i grått.)


 Lite svårt och "träligt" i början MEN sen blir det bara kul--- Ett litet tips bara innan du börjar.
Det "Bösar" en hel del så var beredd med damsugaren eller lägg ett lakan i soffan som du kan ruska av när du klippt, nystat, eller virkat färdigt för kvällen.

En orange t-shirt som Nisse inte ville ha mer och min gamla "favvotunika" i turkos blir nu MATTA!



 första mattan - en test, är färdig! Den hamnar nog i mitt egna  badrum...


 En liten detalj... som jag lämnar kvar - tycker att det blir kul och så vet man att det har varit något annat förut...


Nästa matta... Den får bli till någon annan...hihi



/Nettan - Nettis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar