6 jan. 2012

Nu är julen faktiskt slut, slut slut, Julegranen kastas ut, ut, ut...


Då var vi där, nu är det slut, det är dags att rensa julen ut...jösses vilken mängd det är när det ska packas ner... Det går väl an att lägga tillbaka julgranskulorna som har givna platser i sina lådor




MEN
 alla tomtar och änglar som måste lindas in i papper och packas väl, är inte speciellt kul! En sak i taget! granen står återigen ute på gården och alla barr är uppsugna... Nu är det dags att hitta allt pynt, inte glömma något som sedan hamnar vid sidan av.





Mina älskade "gråtomtar" får inte heller hänga kvar längre, jag kommer att sakna dom!




Det blev ett litet "ihopaplock" som blev ljuskällan på matbordet, Trettondagsafton (Varför firar vi trettondagsafton, trettondagen?) De fyra återstående adventsljusen med alla siffror huller om buller på fatet i mossan...Vi åt en fantastiskt god middag tillsammans med svåger och svägerska från staden... Tack för en härlig och rolig kväll Tony och Maria...



Dagen idag började något sent då jag och Nils efter samkvämet i går stannade uppe för att se på Sveriges juniorkronor spela VM final i ishockey...

Det var härligt spännande och efter en lååååång match och sudden death på ca 10 min- så vann Sveriges Småkronor med 1-0 - GULDMEDALJÖRER!!!
Klockan blev 05:00 innan vi gick till kojs - Kul var det!!!

VMguld, VMguld, VMguld, VMguld, VMguld, VMguuld!!!

Nu har jag en annan fantastisk idrottsman i Mp3:n nämligen Zlatan - Hans bok är fantastisk - Om du inte vill läsa den så lyssna på den - En fantastisk historia, tycker jag.

väl mött...
/Nettan - Nettis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar