25 okt. 2011

höstpromenad...

I söndags var det alldeles för fint väder för att sitta inne och handarbete i soffan tyckte min sambo... Okej... Jag tog min kamera i handen och gick ut och fotade höstens förfall - eller skönhet.  Vad tycker du?`




Min barndoms älskade kulle - liten dunge idag!


Min gamla skola...

 
Jag helt enkelt bara älskar denna årstid!
Det luktar gott, fuktigt, kallt och mossigt, svårt att beskriva doften. En lätt bris, de sista löven på träden darrar till och faller ljudlöst till marken...Återigen hemma, sitter i soffan och njuter av kaffet! Känslan av tacksamhet kommer över mej.
Det finns alltid saker att vara tacksam över, Hösten är en sådan för mig. Jag får tillfälle att krypa upp i hörnet, tända ett ljus och bara vara för en stund. ingen som knackar mig på ryggen och säger - Du borde nog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar