29 okt. 2011

Då var det lördag igen...


...och jag satt här och deppa... Nä, nu var ju inte det helt sant. Jo, Lördag är det ju men deppigt, NEJ!!! jag har gjort ett val, Glädje...hihihi. Ja det är inte så lätt må ni tro! Ibland behövs det styrka och någon sorts inre kraft så att inte modern och sambon(samma person) faller ihop. Tror kanske att någon där ute känner igen sig








 Jag passerade denna möbel i trettonårige sonens rum, tidigt på morgonen, på väg till tvättstugan, hm... Och, väl i Tvättstugan, så fick jag mig en smärre chock. Stryktvättshögen hade vuxit förbi smutstvätthögen...Var det verkligen idag som jag skulle ta itu med detta kaos. KANSKE! Innebandymatch och kiosktjänst godbye,tvättstuga here I come... Okey, inget vidare val då, MEN vilken härlig känsla det är nu när jag är "färdig"...

en liten del av allt slit...
och imorgon är det söndag - en dag för vila ,återhämtning och njutning

och texten som jag startade inlägget med;  - Nu är det lördag igen och jag satt här och deppa, tyckte allting verka meningslöst...
Kommer inte ihåg vem som sjöng det men nån dansbandslåt från pappas repertoar är det säkert
ha det
Nettan-Nettis





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar