22 jan. 2014

Hejsan. .. så hade året 2013 blivit 2014.

Nytt år, nya utmaningar, och kanske framför allt ett friskt år. Det är min stora önskan att jag och alla de mina ska få vara friska och pigga.
Själv kände jag att min höst och vinter 2013 kunde varit så mycket bättre.  Jag kämpade och kämpade emot. Ville inte ge mig, lägga mig ner och ge vika. MEN till Slut så har man inget att säga till om och tur är väl kanske det.  Vi är inte mer än människor, även om vi vill och kämpar emot.
Hur ska man räcka till? Är det någon som vet?
Jobb - ja visst 100% utvecklande, roligt, krävande, fysiskt, psykiskt, socialt, bindande...
Familj - ja 100%, sambo och en 16åring💞 (fyller imorgon). Planering, städning. , tvättning, handling, matlagning, egentid, familjetid...
HUA... ja jag skulle kunna skriva ner ytterligare 100 punkter både på jobb och familj. Inte konstigt att man har fullt upp, känner sig lite utpumpad både på energi och känslor.  Därtill kommer de kära vänner man har och vill träffa och umgås med. En ekvation som är svår att få ihop med humör och hälsa i behåll.
När jag tänker nyår och nya utmaningar så blir nog en av dem att få ihop pusslet utan att känna mig sliten mellan allt jag vill och måste.  En balans vore ultimat.  Kanske lyssna lite mer på mig själv och min intuition.  Inte göra som de andra. Våga gå min egen väg lite oftare. .. hm har en del att

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar